Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Statisztika

Aktuális látogatók száma

Google Analytics

Az első napok

2011.06.16. 22:57 | Hunny | Szólj hozzá!

 Amint ígértem, itt van a beszámoló a munkahelyemen töltött első pár napról. 

Kedden kezdtem, mivel az volt a hét első munkanapja. A cégnél 3 srác dolgozik, akik az első napomon helyszínen dolgoztak, így legfőképpen szakvéleményeket írtam a főnökkel biztosítók számára, ugyanis nagyon sok gép van amikbe belecsapott a villám. Találkoztam olyan alaplappal, amelybe beleolvadt a hálózati kábel, ugyanis a villám legfőképpen ott megy be a gépekbe és nem az elektromos kábelen keresztül. Így sok kinyiffan modemmel és routerrel is találkoztunk. Délután az egyik srác megmutatta, hogy pontosan hogy kell gy számítógépet összerakni. 

Szerda reggelt azzal kezdtem, hogy egy teljesen új számítógépet összeraktam. Nem mondom hogy tökéletesre sikeredett, de talán nem gyulladt volna ki ha beindítom:D Továbbra is sok volt a villámkárosult gép, leteszteltük hogy melyik részeik károsodtak. Legfőképpen az alaplap és a processzor ment tönkre, valamint a tápegység, ezek cseréjében segítkeztem. Volt egy érdekes számítógép, melybe épp a monitor kábelét dugtam be mikor iszonyatosan megrázott az áram. Mint kiderült, hálózati feszültség nélkül a tápegység 111,3V-ot vezetett a házra, amit én pont fogtam, és a VGA kábel fém részéhez értem, zártam az áramkört, az meg rendesen megcsipkedett. Megrázó élmény volt, de azt hiszem megtanultam a leckét egy életre:)  Hoztak délután egy modemet és egy routert amiket le kellett tesztelnünk. A router olyan aranyos dolgokat csinált, hogy mikor kihúztuk belőle a háló kábelt, még mindig világított a LED hogy ő érzékeli hogy benne van:D Szóval nem sokat erőlködtünk, rögtön kuka. Ekkor kérdezte meg a kedves ügyfél, hogy nem e létezik olyan router, amely kihúzza saját magából a hálókábelt amikor villámlik. Hát még senki se volt olyan okos, hogy ilyet feltaláljon. De talán csak egy intelligens robotot kéne mellé állítani:D

A mai, csütörtöki napon reggel megállapítottuk 3 villámos gépről, hogy mi a baja. Egy teljesen jól működött, csak kicsit fura volt, hogy a winchester egyetlen félig meghúzott csavarral volt rögzítve. Szoftveresen rendbe tettük, kicsit fura volt hogy a windows tálcája a képernyő bal oldalán függőlegesen állt. Délután megtanultam, hogyan kell a hálózati kábelek végére felhúzni a dugót, amelyet a számítógépbe dugunk. Nem kellett sokat csinálnom, de 2-3 órát elszórakoztam vele. Nem egyszerű eset, azok a fránya vezetékek mindig összekuszálódtak. Egy csávó berohant még délután, hogy azonnal nézzük meg a gépét, mert egyik helyről át tette a másikra, és azóta valami nem jó. Tudni kell, hogy azonnali javításra nem vállalunk gépeket, hisz ahogyan ki is van írva, Harry Potter elköltözött már. Tettünk egy kis kivételt, egyik srác megnézte gyors és minden teljesen rendben volt. Szóval a gazdája vihette is haza (nem jött vissza később).

Egyenlőre ennyi, holnap este jövök az újabb beszámolóval:)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hoppacska.blog.hu/api/trackback/id/tr82990817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása